echo24 echo24
1125
BLOG

Z FASONIARZEM NIE DYSKUTUJ!

echo24 echo24 Rozmaitości Obserwuj notkę 10

Jak tylko usłyszałem, że Donald Tusk rzuca Jarosławowi Kaczyńskiemu rękawicę wzywając go do debaty publicznej zadźwięczały mi w uszach słowa mojej śp. Mamy, która zawsze powtarzała: „z fasoniarzem nie dyskutuj, a już żadną miarą na forum publicznym”. Młodszym Internautom wyjaśniam, że „fasoniarz” to lwowskie powiedzonko określające kuglarza, bajeranta, cwaniaka, kanciarza, krętacza, szachraja, matacza, oszusta i spryciarza w jednej osobie.

 

Tu mam wielką prośbę do Pana Prezesa Jarosława Kaczyńskiego by raczył rozważyć wcale niegłupią maksymę mojej śp. Mamy i w żadnym razie rzuconej mu rękawicy nie podnosił.

 

A jak media mainstreamowe napadną na niego zarzucając tchórzliwy unik, niech Pan Prezes spyta ze szczerością dziecka, czy ta debata mogłaby się odbyć w siedzibie Telewizji Trwam pod egidą Ojca Dyrektora, proponując by pytania zadawali redaktorzy Wildstein z Pośpieszalskim w asyście pana Rymkiewicza.

 

No, bo dlaczego nie, skoro jak bębnią media, rzetelna i bezstronna dysputa może się z powodzeniem odbyć w przepraszam za wyrażenie TVN-ie. Przecież podług reguł demokracji Wildstein i Żakowski, Pośpieszalski i Rymanowski, a także Szymborska i Rymkiewicz to równoprawni obywatele.

 

Mówicie Państwo, że nie? I na tym właśnie polega różnica między Świętami Wielkiej Nocy, a Świętami Bożego Narodzenia, jak to niegdyś genialnie wyraził profesor mniemanologii stosowanej Tadeusz Stanisławski.

 

Krzysztof Pasierbiewicz

(nauczyciel akademicki)

 

Patrz również:

 

 

 
echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości