TV Niezależna Polonia - Wizyta prezydenta Dudy w Kanadzie
TV Niezależna Polonia - Wizyta prezydenta Dudy w Kanadzie
echo24 echo24
444
BLOG

Niepokojące sygnały od Polonii Kanadyjskiej

echo24 echo24 Polityka Obserwuj notkę 3


Dziś dostałem e-mail od Państwa Elżbiety i Wacława Kujbidów z Kanady, którzy zwrócili moją uwagę na ich dramatyczny film o likwidowaniu przez nową władzę polskich placówek dyplomatycznych w Kanadzie i nie tylko.

Państwo Kujbidowie są założycielami lokalnej telewizji TV Niezależna Polonia w Ottawie praktycznie za własne pieniądze. Znam ich osobiście, bo przeprowadzali ze mną przed paru laty wywiad na temat spraw polskich, a także nakręcili reportaż filmowy o moim Ojcu Akowcu i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że tak oddanych polskiej sprawie gorących patriotów mało gdzie w Polsce spotkałem. Państwo Kujbidowie nakręcili wiele filmowych reportaży, między innymi z politykami Prawa i Sprawiedliwości, redaktorami Gazety Polskiej a także artystami, jak choćby kilka uroczych wywiadów z Leszkiem Długoszem.

Z góry zapowiadam, że nie znam tej sprawy, ale obejrzałem rzeczony film i do głębi wzruszyła mnie rozpacz występujących w tym reportażu przedstawicieli Polonii Kanadyjskiej – vide:

https://www.youtube.com/watch?v=KwSINJ8D5rw&feature=em-subs_digest

Z wypowiedzi tych ludzi promieniuje niespotykana już w ich kraju ojczystym miłość do Polski i troska o ostanie przyczółki polskości na kontynencie północnoamerykańskim. Widać rozpacz, rozgoryczenie i przygnębienie ludzi, którzy od wielu lat poświęcali się dla swojej ojczyzny, a teraz odbiera im się miejsca, gdzie mogli się spotykać i działać na rzecz Polski.

Notkę tę napisałem nie po to, żeby krytykować nową władzę, lecz z obowiązku blogerskiego w nadziei, że tę notkę przeczyta jakiś prominent nowej władzy i przekaże sprawę właściwym decydentom z Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Dziękuję Państwu za uwagę!

Krzysztof Pasierbiewicz (Akademicki Klub Obywatelski (AKO) im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Krakowie)

Post Scriptum

A tu więcej informacji o TV Niezależna Polonia -

http://www.krakowniezalezny.pl/tag/waclaw-kujbida/




echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka