echo24 echo24
801
BLOG

Moja refleksja po odznaczeniu Szewacha Weissa

echo24 echo24 Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 6


Prof. Szewach Weiss został właśnie odznaczony przez pana prezydenta Andrzeja Dudę Orderem Orła Białego.

Pan prezydent powiedział o odznaczonym:

"Syn narodu żydowskiego i polskiej ziemi"

Szewach Weiss zaś zaznaczył, że przyznane mu odznaczenie należy się w rzeczywistości wszystkim ambasadorom Izraela w Polsce. "Ta nagroda jest dla tych, którzy dodali jakąś cegiełkę. To nie była zwyczajna sprawa. Na polskich ziemiach jednak jest taka plama krwi żydowskiej. Niemcy, faszyści, hitlerowcy tam stworzyli tę fabrykę śmierci, na polskich ziemiach" - powiedział.

Więc ja też dodam od siebie cegiełkę i powiem, że szczerze gratulując odznaczonemu, w skrytości ducha zadaję sobie pytanie, czy archiwiści z Muzeum Auschwitz-Birkenau kiedyś panu Szewachowi Weissowi opowiedzą o moim Ojcu Akowcu i jego dzielnych Żołnierzach, którzy na tych samych polskich ziemiach, ryzykując najwyższą karę, uratowali w tej fabryce śmierci życie nie jednemu Żydowi, nie dziesięciu, ale stu albo i więcej – proszę o wysłuchanie tego wiele mówiącego wywiadu:

https://youtu.be/7lNT5JAmsT4

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki, syn Michała, członek grupy inicjatywnej krakowskiego oddziału Akademickiego Klubu Obywatelskiego (AKO) im. prof. Lecha Kaczyńskiego)

Post Scriptum

Przy okazji chciałbym przypomnieć o straszliwym chichocie historii, bo mojego Ojca rozpracowywało dwóch ubeckich oficerów pochodzenie żydowskiego, co się w roku 1952 zakończyło tragiczną śmiercią Taty. I tylko nie mówcie, że jątrzę i jestem antysemitą, gdyż ja tylko chciałem dla porządku przytoczyć konkretne i sprawiedliwe historyczne świadectwo.






echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka