echo24 echo24
1752
BLOG

„Powiedzcie mojej babci, że zachowałam się jak trzeba”

echo24 echo24 Społeczeństwo Obserwuj notkę 29

 


                                                                                                  Pisane 1 listopada 2014r.
 
Piękny, słoneczny dzień się dziś zbudził w Krakowie.
 
Wstałem wcześnie rano i jak mam zwyczaj czynić przy okazjach niezwyczajnych wyprasowałem koszulę własnoręcznie krochmaloną, jak mnie śp. Mama nauczyła, wyglancowałem buty na wysoki połysk, dobrałem do garnituru krawat i po śniadaniu ruszyłem na Wawel by, jak co roku z Przyjaciółmi z Akademickiego Klubu Obywatelskiego im. prof. Lecha Kaczyńskiego złożyć wiązankę kwiatów na sarkofagu Pary Prezydenckiej, która straciła życie w tragicznej katastrofie pod Smoleńskiem.   

Było podniośle i przejmująco uroczyście.
 
Po krótkiej modlitwie o. Józef Kachel wiceprowincjał Prowincji Niepokalanego Poczęcia NMP powiedział, że z Wawelskiego Wzgórza, gdzie bije serce Polski widać wszystkie cmentarze Rzeczpospolitej, zarówno okazałe nekropolie miejskie, jak te skromne przycupnięte przy kościółkach w małych wioskach, a więc w pewnym sensie byliśmy dziś na cmentarzu wszyscy razem.
 
Na koniec prof. Andrzej Nowak z Wydziału Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego powiedział kilka słów tak pięknych, że ich nie potrafię powtórzyć.
 
W trakcie tej wspaniałej mowy do Krypty Prezydenckiej „zabłąkało się” zwiedzające Wawel młode małżeństwo z dwojgiem małych chłopców. Stanęli jak wmurowani, a ja patrząc na tych w słuch zamienionych berbeciów pomyślałem, że choć nie rozumieli niektórych słów pana profesora będą je do końca życia pamiętać i wyrosną na porządnych ludzi.
 
W południe, w Panteonie Bohaterów Narodowych w krakowskim Parku Jordana odwiedziliśmy jeszcze Inkę, wspaniałą dziewczynę, która nim oddała życie za Polskę zdążyła jeszcze przekazać z więzienia gryps: „Powiedzcie mojej babci, że zachowałam się jak trzeba”.
 
I tego powinniśmy się trzymać.
 
Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)

 

 

Post Scripotum

Zapraszam do wysłuchania mowy okolicznościowej pana prof. Andrzeja Nowaka wygłoszonej w dniu 1 listopada 2014 z okazji złożenia wiązanki kwiatów od Akademickiego Klubu Obywatelskiego im. Prof. Lecha Kaczyńskiego na sarkofagu Lecha i Marii Kaczyńskich w Krypcie Prezydenckiej na Wawelu. Autor nagrania: Janusz Opiła, który jest też autorem zamieszczonych fotografii.

https://app.box.com/s/9yojtvc4dcxyraa908av 

Czytaj także:

"SZKOŁA HELSKA" - nieśmiertelna wartość kulturowa  

http://salonowcy.salon24.pl/613073,szkola-helska-niesmiertelna-wartosc-kulturowa

 

 

Zobacz galerię zdjęć:

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo