echo24 echo24
1368
BLOG

Słowo do redaktora Wildsteina i posła Sellina

echo24 echo24 Polityka Obserwuj notkę 53

Motto:
Nie lękajcie się!
(pierwsze słowa przesłania,
jakie 16 października 1978 roku skierował do świata
nowo wybrany Papież - Jan Paweł II)
 

Przedwczoraj napisałem notkę pt. „Górale z Góry Synaj, elity UJ i Robert Lewandowski”: traktującą o profesorze Wszechnicy Jagiellońskiej, który mnie / nas na ulicy znieważył – vide:

http://salonowcy.salon24.pl/718941,gorale-z-gory-synaj-elity-uj-i-robert-lewandowski

Długo się zastanawiałem, czy napisać tę notkę i zdradzić personalia jej „bohatera”, lecz uznałem, że najwyższa już pora zacząć demaskować tych, którzy nas od jesiennych wyborów bezkarnie i przy każdej możliwej okazji opluwają.

Link do tej notki wysłałem pocztą elektroniczną do kilkuset osób, które mam w swojej skrzynce adresowej i ku mojemu bezmiernemu zdumieniu na ten list odpowiedzieli, że tak powiem w trybie natychmiastowym redaktor Bronisław Wildstein i poseł Jarosław Sellin.

Pan redaktor Wildstein napisał, cytuję:

Z Pańskiej ostatniej wypowiedzi dowiedziałem się, że ci, którzy „nas [Polaków] tak nienawidzą” to Żydzi, ale raczej, że ci, którzy Polaków nienawidzą muszą być Żydami choćby nazywali się Bryndza.

W tym stanie rzeczy uważam wysyłanie mi Pańskiej twórczości za pomyłkę.

Prosiłbym o skorygowanie jej, tzn. usunięcia mnie z Pańskiej listy adresowej

Bronisław Wildstein…

Natomiast pan poseł Sellin napisał, cytuję:

Proszę i mnie wykreślić z listy adresowej i to natychmiast! Ze swojej strony polecam Panu przemówienia prezydenta Andrzeja Dudy z Markowej i premiera Jarosława Kaczyńskiego z 27 czerwca z Białegostoku.

Jarosław Sellin…

Być może się mylę, ale żywię podejrzenie, iż obydwaj Panowie zdają się uważać mnie za antysemitę więc pozwalam sobie teraz na moim blogu obu Panom złożyć stosowne wyjaśnienie.

Wielce Szanowni Panowie,

Moim najserdeczniejszym Przyjacielem z lat dzieciństwa był mój kolega z podstawówki Jan Nass, Żyd, który wyemigrował z Rodzicami do Australii w latach pięćdziesiątych. Nasze rodziny bardzo się przyjaźniły i wzajemnie szanowały, bywaliśmy u siebie w domu, także w okresach świątecznych i nigdy nie zapomnę, jak w kamienicy przy ulicy Zamkowej 10 w Krakowie, gdzie wtedy mieszkałem, na schodach pod strychem, w przeddzień wyjazdu Janka długo trzymaliśmy się za ręce i łzy nam po policzkach spływały.

Młodość, albo lepiej „ten szczęsny czas” zostawiłem w Piwnicy pod Baranami, gdzie miałem mnóstwo znajomych i Przyjaciół pochodzenia żydowskiego.

Zaś tak się złożyło, że na studiach zdecydowanie najbardziej ceniłem i szanowałem profesorów pochodzenia żydowskiego, bo byli świetnymi naukowcami i dydaktykami - żadnego ich wykładów nie opuściłem.

Nie mogłem również antysemityzmu wynieść z domu, gdyż w czasie okupacji hitlerowskiej mój Ojciec Akowiec, narażając się na karę śmierci uratował życie nie kilkudziesięciu, lecz co najmniej kilkuset Żydów więzionych w obozie śmierci Auschwitz – Birkenau, gdyż, jako dyrektor elektrowni w Sierszy, która zasilała w energię ten obóz miał pozwolenie na wjazd do tej kaźni samochodem służbowym, w którym przerzucał na teren obozu niezbędne do przeżycia leki – vide reportaż o moim Tacie nakręcony przez kanadyjską polonijną telewizję TV Niezależna Polonia:

https://youtu.be/7lNT5JAmsT4

Obejrzyjcie Panowie proszę w wolnej chwili ten reportaż, a przekonacie się, że jednym, co powinniście zrobić to zamilknąć.

Z wyrazami szacunku,

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki)

Post Scriptum

Rozumiem, że od kilku dni w Polsce panują nieznośne upały, lecz wielka szkoda, że mojego felietonu nie czytaliście Panowie w pomieszczeniu klimatyzowanym. Powiem więcej. Pewności oczywiście nie mam, ale jestem święcie przekonany, że Panowie nie przeczytaliście uważnie, albo wcale mojej notki pt. „Górale z Góry Synaj, „elity” UJ i Robert Lewandowski”, zaś do napisania do mnie tego, co Panowie napisali wystarczył Wam sam tytuł notki, a mówiąc dokładniej jego fragment „Górale z Góry Synaj”. A dzisiejszą notkę napisałem, dlatego, że obydwu Panów nad wyraz wysoko cenię. Więc żywię nadzieję, że wyciągniecie Panowie z tej notki wnioski, które w przyszłości pozwolą Wam się ustrzec takich, że się tak wyrażę „przedwczesnych wytrysków” (emocjonalnych oczywiście).

Post Post Scriptum

Pragnę jeszcze zaznaczyć, że przez ostatnie pięć lat napisałem na moim blogu grubo ponad tysiąc notek w obronie wizji polskiego Państwa jaką zarysował Lech Kaczyński, a teraz jego brat Jarosław próbuje tę wizję realizować. Więc proszę byście Panowie mieli to z łaski swojej na uwadze.

Czas najwyższy by aranżerzy “dobrej zmiany” przestali się mizdrzyć do trzymającego ich w szachu kanonu „poprawności politycznej”. W przeciwnym razie nic z tego nie będzie.

Post Post Post Scriptum
Oddając hołd ofiarom pogromu kieleckiego Pan Prezydent Duda powiedział:
W wolnej i niepodległej Polsce nie ma miejsca na jakiekolwiek uprzedzenia: na rasizm, ksenofobię, nie ma miejsca na antysemityzm. Takie zachowania, choćby w najdrobniejszym przejawie muszą być w Polsce piętnowane…
Podpisuję się pod tym obydwiema rękami. Tylko w tej sentencji zabrakło mi frazy „nie ma też miejsca na antypolonizm”.
I tu jest powód, dlaczego napisałem przyznaję kontrowersyjną notkę pt. "Górale z Góry Synaj, "elity" UJ i Robert Lewandowski.

Post Post Post Post Scriptum

W wolnej chwili gorąco wszystkich namawiam do odsłuchania nagranego przez Niepoprawne Radio felietonu mojego autorstwa pt. "Politycy i blogerzy", gdzie wyjaśniłem, na czym powinna polegać współpraca blogera z formacją polityczną, której sprzyja. A mówiąc dokładniej, że to, czego nie wypada powiedzieć politykowi, może na szczęście powiedzieć bloger. Moim zdaniem, na tym między innymi polega siła blogosfery i mediów społecznościowych - vide: http://www.youtube.com/watch?v=-W_IsGJTTfA.

 

Zobacz galerię zdjęć:

Notka o moim śp. Ojcu. Elektrownia Siersza Wodna. TAURON Wytwarzanie. Nakład 500 szt. ©Wszelkie prawa zastrzeżone
Notka o moim śp. Ojcu. Elektrownia Siersza Wodna. TAURON Wytwarzanie. Nakład 500 szt. ©Wszelkie prawa zastrzeżone
echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka