echo24 echo24
995
BLOG

Okularnicy

echo24 echo24 Społeczeństwo Obserwuj notkę 64

                                                  Motto muzyczne: https://www.youtube.com/watch?v=WOXRCnxMsc8

Byłem dziś na Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie.

W nowym Centrum Targowo – Kongresowym między wydawniczymi stoiskami przewalał się tłum ludzi kochających książki. Przyszli całymi rodzinami z dziećmi, w przyjacielskich grupkach uczniowsko studenckich, bądź samotnie.

Cały czas męczyło mnie, co tych wszystkich ludzi odróżnia od ulicznego tłumu.  

Aż sobie uświadomiłem przyczynę:

Wszyscy mieli inteligentne, kulturalne twarze, byli uprzejmie uśmiechnięci i nikt nie przeklinał.

I wtedy zadałem sobie pytanie, czy chociaż moja dwudziestodwuletnia córka doczeka, że taka będzie kiedyś cała Polska?

A jak wracałem do domu uczepiły mi się gorzkie słowa wciąż aktualnej zwrotki starej piosenki Sławy Przybylskiej do słów Agnieszki Osieckiej:

Wymęczeni, wychudzeni,
z dyplomami już w kieszeni,
odpływają pociągami,
potem żenią się z żonami.
Potem wiążą koniec z końcem
za te polskie dwa tysiące.
Itp., itd.,
itd.

Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo